14 Aralık 2015 Pazartesi

MAC Ruj Koleksiyonum

    Blog'daki ilk yazım ve haliyle çok heyecanlıyım. Blog yaşantısına ilk adımımı sizlere Mac ruj koleksiyonumdan bahsederek atmak istiyorum. İlk zamanlar makyajı sadece göz makyajında bırakıp dudakları sadece bir nemlendirici ile tamamlarken bir gün arkadaşımın Mac Rebel rujunu denememle hayatım değişti. Ya ne olacak bir rujdan pahalı filan ama bir tane alayım dursun derken bunun bir hastalık haline gelişini göremedim :) Şu an tam tamına 21 tane rujum oldu. Yani anlayacağınız her şey Esra'nın Rebel ruju ile başladı.

    Mac rujlar Amplified, Cremesheen, Frost, Glaze, Lustre, Matte ve Satin olmak üzere farklı bitişlere sahipler. Rujları sadece renklerine göre alıp bitişlerine dikkate almıyorsanız bence çok yanlış yapıyorsunuz diyebilirim. Çünkü her bitişin kendine göre özellikleri var ve bu özelliklerin rujun kalıcılığından tutun da sürüş rahatligina kadar bir çok konuya etkisi oluyor. Örneğin ben Cremesheen serisi rujlara lipbalm gibi yumuşatma özelliği olduğu için bayılıyorum. Öte yandan da ne kadar güzel renklere sahip olursa olsun Matte serisinden kaçmaya çalışıyorum çünkü benim gibi kuru dudaklara sahipseniz ortaya çıkan görüntü pek de tatmin edici olmuyor. Bütün bunları göz önünde bulundurduğumuzda Matte ve Frost hariç diğer bütün bitişleri çok beğendiğimi söyleyebilirim. Ha tabi bu demek değildir ki Matte serisi kötü. Eğer siz benim gibi yaramazlık edip dudaklarınızı kopartmıyorsanız ve her daim nemli dudaklarınız varsa bana sorarsanız Mac'in en güzel renkleri de bu seride. Lafı daha fazla uzatmadan sizlerle rujların swatchlarını paylaşmak istiyorum. Ben rujlarımı üç gruba topladım. İlk grup kahverengiler;

   Bu grupta favori rengim kesinlikle ailenin yeni üyesi olan Verve. Her ne kadar ilk etapta Paramount ile birbirlerine çok benziyor gibi gelseler de  Paramount Verve'e göre daha kızıl kahve. Ben Verve'i Whirl dudak kalemi ile kullanıyorum Paramount'ı ise Chickory kalem ile kullanmayı tercih ediyorum.
    
İkinci grup ilk gruba göre biraz daha kalabalık. Bu da demek oluyor ki gül kurusu tonlarını farkında olmadan stoklamışım:) Ayrıca bu gruptakiler benim göz bebeklerim. Yukarıda hani bahsetmiştim ya lipbalm muamelesi yapıyorum diye hah işte onlar bunlar. Özellikle Viva Glam V, Patisserie (Dugun rujum :P) ve birtanecik vazgeçilmezim Syrup benim çantamın degişmeyen isimleri. 


    Son grup ise artık en kalabalık grup çünkü her telden renk var. Bunlara iddiali renklerim desem yanlis olmaz herhade. Cesaret isteyen Heroine'den tutun da, almayanı dövüyorlarmış Diva'ya kadar her renk mevcut. Onca rengin arasindan pismanliklarin var mi diye sorarsaniz mesela ust ilk uc renk birbirine cok yakin. Biraz bile bile lades oldum diyebilirim. Bence Men Love Mystery yerine daha yumuşak yapıda olan Up the Amp tercih edilebilir. Girl About Town ise tamamen heves ederek aldığım ancak bir türlü hiçbir şey ile kombinleyemediğim için bir köşede yatan bir renk. Kesinlikle esmer isi değilmiş anladım. Bunların yanında en sevdiklerim ise başına gelmeyen kalmayan dertli Hot Tahiti (şeffaf bir renk adeta bir nivea lipbalm), çok sıklıkla elimin gittigi Craving ve tabi ki her siyah saçlı kadının bas tacı etmesi gereken Diva

   Kısacası demem o ki siz siz olun bir tane alayım Mac'ten de rujum olsun, bayramda seyranda sürerim demeyin. Zira her şey tam da böyle başlıyor. Sonra bir bakmışsınız hiçbir yere sığmayan bir hazineniz olmuş :) 



1 yorum: